Vardag


Gjort lite matlådor till frysen och kände att det började tryta på lämpliga behållare så jag köpte dessa behändiga. Jag har redan 6 st av de de avlånga tunnisarna längst ner som rymmer 4 dl. Fyller dem alltid för mycket för lunchen, ca 2/3 och jag blir mätt. När ska jag lära mig att lägga i mindre och få en matlåda till :)


Pasta med hemgjord tomatsås, rostade kikärtor och vita bönor:


Grönsakspytt och sojakorv:




Grönsakspytt och vegoschnitzel:



Vegansk pannkaka.
Recept:

3 dl vetemjöl
2 tsk socker
1 tsk bakpulver
1/2 tsk salt eller mindre. Smaka på smeten.
6 dl växtbaserad "mjölk"
3 msk mjölkfritt margarin

Blanda de torra ingredienserna i en bunke.
Häll i vätskan under vispning så att smeten blir klumpri.
Ha i margarinet.
Stek i matfett och ät med sylt eller valfritt tillbehör.



Behövde påfyllning av trosor och sockor.
Köpte tre trosor som Milton parkerade och kände sig bekväm på:




Lite pedikyr vänster baktass:



Höger behövde lite också:





Kommentarer