Kärleken är kemisk

Kärleken är kemisk men det bryr sig hjärtat inte om

Natten sänker sig över rummet
Vi ligger tätt intill varandra
Dina sovande andetag bredvid gör mig lugn

Jag ser på din profil och känner mig ett med rymden

Den enorma kärleken till dig fyller varje del av mina celler
Från mitokondrie till själva kärnan

Kärleken är kemisk

Signalsubstanser frisätts i hjärnans vindlingar
Hormoner löper amok i kroppen

Den fria viljan har slutat att existera
Jag bara är och låter mig svepas med
Med glädje

Förälskelse sitter mycket möjligt i hjärnan
Men saknaden, omtanken, värmen och känslorna bor i hjärtat

Jag känner med hjärna, hjärta, fingrar och tår. 
Ut i varje strå
Hur kärleken tagit min kropp i besittning

Och jag älskar just detta faktum
Att det är du och jag
Så länge ögat kan skåda
Så länge hjärtat kan slå


Augusti 2014

Kommentarer

Skicka en kommentar