Ettårskontroll

Har glömt eller kanske struntat i att jag varit på ettårskontroll på Sophiahemmet den 6/12. Ett år sedan min magsäck opererades.

Varför har jag inte fokuserat och uppmärksamma det?

Kanske för att jag mår så bra nu och lever trots allt ett så vanligt liv att jag inte alltid tänker på det faktumet att operationen faktiskt räddat mig. Jag lever på så "vanligt" att jag kan bortse från att min anatomi numera inte liknar alla andras.

Jag är nog till synes otacksam om jag kan "glömma" det, men så är det inte. Jag är oerhört tacksam över att jag fått den här chansen och tacksam för att jag vågade ta den.

Alla prover var bra i alla fall och det enda var att jag kunde minska intaget av B12. Så jag tar tillskottet endast på vardagar nu. Min vikt för tillfället klubbades på 83 kilo så jag har gått ner 36 kilo på ett år tack vare operationen.

Jag har fått ett helt nytt liv också. Det är så mycket viktigare än antalet kilon som försvunnit.

Angenämt återseende med Sophia-hemmet idag:



Kommentarer