Huvudstaden

Jag har nu två inbokade resor till Stockholm på ganska kort tid.

Redan på lördag åker jag på Syfestivalen som hålls på Stockholmsmässan i Älvsjö. Där kan vi handarbetsintresserade (åker med min fd jobbarkompis Nina) vandra runt och fingra på fina garner och annat man kan skapa tex sockor av. Det är ju garner för enklare stickning jag mest intresserar mig för.

Kommer förmodligen att förälska mig i vackra tyger som jag har ett särskilt intresse för men eftersom jag inte syr så ska jag försöka låta bli att köpa något av det. Finns dock en risk att något tyg kan följa med hem eftersom att jag också älskar att inreda med snygga gardiner och de är enkla att sy... eller varför inte ett fräsigt påslakanset i något crazy tyg. Lika lätt att sy som gardiner...

Sen finns det ju även pärlor och andra smycketillverkningsdetaljer där så viss risk finns att jag blir frestad av det också men där tror jag att jag har lättare att stå emot då min "smycketillverkningsperiod" jag hade för sådär fem år sedan känns ganska förbi.

Sen den 6/12 har jag bokat in besök för 1-årskontrollen på Bariatric Center som huserar i Sophiahemmets lokaler. Då har jag tänkt att efter besöket äta lunch och shoppa lite om min budget tillåter någon shopping. Ett par julklappar kan det kanske bli i alla fall. Om jag hade varit lite förmögen så skulle jag ha shoppat järnet, sedan gått på någon show (detta är ju en fredag) för att sedan övernatta på lyxig hotell. Det kommer jag inte att göra. Men ser fram emot lite omväxling i vardagen.




Kommentarer