Cykling och "nålmassage"

Jag har verkligen återupptäckt tjusningen med att cykla. Har cyklat till och från jobbet nu i ett par veckor med undantag för en kväll då jag tog bussen för jag var tvungen att låta rumpan vila. Jag har ff ont i baken av cyklingen men det har blivit bättre så det handlar om ovana och kommer väl att ge sig. Det är jätteskönt att cykla TILL jobbet men ganska motigt att cykla FRÅN jobbet då jag jobbar 10-timmarspass på natten. På morgonen är jag trött och hemvägen har ett motlut de sista 2 km och det är väldigt tungt. Jag vill dock fortsätta att cykla även till det nya kommande jobbet så jag funderar allvarligt att köpa en elcykel. Det skulle ta bort de jobbigaste bitarna av cyklingen men ändå tillåta motionen och friska luften. Ekonomiskt så skulle jag också tjäna på det så småningom då det är nästintill gratis. Det är bara inköpskostnaden som känns, elen som går åt till batteridriften är försumbar. Vore skönt att slippa kostnaden för bränsle till bilen.

Annars ska jag snart iväg till sonen för lite nålmassage dvs han ska tatuera mig igen. Ska fylla i min g-klav som ljusnat och så ska vi jobba fram ett nytt motiv till minne av min kära far som nu (i lördags) varit död i 5 år.

Kommentarer