Dagens katter

Jag har tre katter, Albert 10 år, Ulla 1 år (min dotters katt som jag ev bara är "fodervärd" till) och så Milton 8 månader. Albert får gå ut som han vill eftersom han är van vid det och håller sig nära hemmet hela tiden. Han är aldrig borta mer än någon timme åt gången.

Milton och Ulla får inte gå ut mer än på vår innergård som är lite som en balkong fast utan utsikt. Jag slutade ha utekatter när två av mina katter aldrig kom tillbaka trots att jag ändå tycker att vi bor lugnt utan stora vägar nära.

Eftersom Albert ofta är ute ser jag honom sällan interagera med de andra relativt nya katterna. Idag såg jag dock honom och Milton mysa tillsammans. Det var väldigt kul att få se. Albert tvättade Miltons huvud lugnt och sansat. Efter ett tag gick det dock över till lite halvbus och det var väl då jag fick fram kameran.

Kamratligt slick och umgänge:




Fortfarande mysigt:



Kanske ungefär här myset övergår i bus:


Kommentarer