Kroppsvård

Svårt att sätta rubrik på detta inlägg.

Mitt hår har alltid varit tunt. Tunna hårstrån i en tunn kalufs.
Tycker att det blivit ännu värre de senaste åren. Dessutom blir mitt tunna hår flottigt dagen efter tvätt.

Tvättat varje dag, så har vi jobbat i 30 år mitt hår och jag. Tjockare lär det ju inte bli när jag passerat 50 och kanske snart kommer i övergångsåldern.

Har provat alla knep. Avvakta med tvätt, kvalitativa shampo/balsam osv.
Nepp, flottigt dagen efter.

Nåja, jag har gett upp. Varför köpa alla dessa produkter som ändå inte gör någon skillnad. Jag tror inte det jag gör nu gör någon skillnad heller men det är ju en bra lösning för hela kroppen såtillvida att det inte försämrar. En tvål med olivolja och valfri mängd lagerbärsolja, jag testar 20% lagerbärsolja.

Aleppotvål för hela kroppen.


Så här grön och fin är tvålen när man kommit förbi det yttersta lagret:



Kommentarer