Helgen v 21

En bra helg, hänt lite bra saker både irl och i fantasivärlden, i det verkliga viktiga livet, lite mitt emellan och den ytliga underhållningen som man kan både ha och mista.

Söndagen var dagen. Viktor fyllde 28 bast. Tillbringade tre timmar hos honom med Henrik, Bosse och Maria. Inte alls stelt (vilket det skulle kunna ha varit om det var för några år sedan) utan tiden flöt iväg så fint. Vi satt runt soffbordet och bara pratade om allt och inget.

Jag hade kvällen innan i brist på presentpapper stämplat ett eget papper:


Hade med mig presenter och en nyplockad liljekonvaljbukett:


Eftersom det var morsdag fick jag en vacker bukett av Viktor med mig hem:


Sedan väl hemma så vann Klas Expedition Robinson. Har haft ett speciellt öga till honom hela tiden och när deltagare efter deltagare fallit ur har det framstått för mig att han borde vinna. Så rätt deltagare vann:


Sen kröntes sena kvällen av att en skräll.
Finland gick och vann ishockey VM 2019.

Ingen trodde nog det. Inte ens de själva. 18 debutanter, endast två NHL-proffs.

Och gänget går från klarhet till klarhet. Alltid lika osäkert på om det ska gå pga att de är unga, oerfarna och bla bla
Men de segrar mot alla odds gång på gång.

Hyvä Suomi! 
🏆🥇🏒

Foto: iltalehti.fi


Kommentarer