Julafton

En extraordinär julafton i år då jag blev bjuden till barnens pappa och hans nya kvinna för att fira. Med barnen förstås. Vi har inte firat jul ihop på 22-23 år sådär hela familjen. Det blev en fin eftermiddag och kväll med barnen, Bosse, Maria och Niklas, som är ungarnas barndomskompis.

Inte många foton blev tagna och det betyder ju att mobilen inte var i fokus, vilket är bra :)

Sände en varm tanke till Sven som tillbringade denna jul på jobbet, som jag också gjort många, många år när jag jobbade inom den delen av vård- och omsorg där man inte är ledig helgdagar.


Katten var intresserad av julklapparna:



Vi hade knytis, och det passade bra så att jag kunde ta med mig mat utan animalier. Jag hade med mig kålrotslåda, morotslåda, seitanskinka, rödbetssallad, couscoussallad med saffran,  bryssel- rödkål och fikon, vörtbröd, fröknäcke, skärgådss*ll på aubergine och senapss*ll med tofu samt k*ttbullar och prinsk*rv gjort på soja :





Julklappar blev det också, jag fick så mycket fint, bla, en tavla med budskap och extra bokstäver om jag vill ändra och skriva något själv:


En vas från Björn Wiinblad som passar perfekt till tulpaner:


Kokbok på över 600 sidor av Mattias Kristiansson som driver Vegomagasinet:



En korg fylld av veganska godsaker:



Dessutom parfym och duschgele, hemgjord chilisalt, chokladask.
Presenterna är egentligen sekundära men jag nämner dem för att själv kunna minnas, då bloggen ju är en sorts dagbok.



Kommentarer