Kanelbullens dag

Idag på den "viktiga" kanelbullens dag hade vi otroligt mycket att göra på jobbet. Det var drop in för blodgivare och på fyra timmar hade vi tappat 47 givare. Det var den största anstormningen jag varit med om, men då har jag inte ens jobbat där i två månader. Men även de erfarna sade att det var mycket idag. Det var svettigt stundtals, men vi klarade det bra med bra teamarbete då många som tänkt syssla med andra arbetsuppgifter ryckte in och hjälpte till. Vi bjöd givarna på kanelbullar men jag vet inte om de riktigt räckte till alla då vi inte väntat oss så många givare, men jag hoppas att det räckte. De flesta fick en väntetid på över en timme men ingen som väl orkade vänta och kom in (det var några som gick hem pga att de inte kunde vänta) var på dåligt humör utan jag antar att de såg att vi jobbade på utan uppehåll så gott vi kunde. 

Jag fick en alldeles egen bulle. Uppskattar att arbetsgivaren tänker på mig, men jag hoppas att en bulle utan mjölk och ägg en dag är normen:



Kommentarer