Ut med det gamla, in med det nya.

Pga skilsmässan så blev det lite tomt och torftigt i vardagsrummet. TV:n försvann och en ful soffa som jag aldrig gillat blev kvar mot min vilja.

Tänkte som så att jag vill kunna sitta i en soffa och titta på TV, film, eller bara prata med någon även i höst. Så jag ordnade att två snubbar fraktade bort soffan med tillhörande fåtölj och sedan har jag köpt ny TV, soffa, soffbord och hylla. Och fick ett runt fint bord av min vän Sven.

Pga ful men framförallt fläckig tapet satte jag upp ett fint tyg som får dölja lite av skavankerna.

Sytt tre kuddfodral också som jag tyckte passade in.

Jag är i stort sett nöjd med hur det blev. I alla fall 1000 gånger mysigare än innan.

Gamla fulingen:



 Ahh, såja. Befriande att den är borta:


 Sedan några dagar senare backade det in jättelastbil och lämnade av två identiska bäddsoffor. Den ena ska jag ha i gästrummet, för att skapa övernattningsplats för framtida behov.


När kartongerna var avlastade och stod i vardagsrummet blev jag nervös. Tänkte var mycket och stort det var. Hade jag beställt en för stor soffa?



Men jag satte igång och med hjälp av sonen och hans kompis som muskelstyrka fick vi hop den.


Blev ganska bra eller hur?





Stora möbler ger stora kattkartonger:


Kommentarer