Stor release av en mugg

Idag släpptes en muminmugg som endast säljs idag. Det är Tove Janssons födelsedag 9/8 och därför denna specialare just idag.
Iittala Outlet-butikerna öppnade redan kl 8 och när jag kl 07.30 kom till Skultuna så fanns det kö, som växte under tiden.Fick min dyrgrip, fint förpackad i lyxig kartong. Oklart om den bli värdefull sen men jag samlar för att jag gillar muggarna så mycket. Har nu 43 st. Läst nu att de tagit slut på många ställen så intresset har varit jättestort.


Bra stämning i kön i Skultuna imorse också. Var en kille som vandrade för att ställa sig sist i kön och frågade oss i kön om vi också skulle köpa saxar? Fick svar från en skön människa som sa att hen skulle köpa stekpanna idag :)
Sånt gillar jag!

Kön när jag kom till butiken som öppnade kl 8.00 istället för 10,00 dagen till ära:


Kön bakom mig närmare kl 8:


Här står man och väntar:


Det var bra arrangerat med att man innan man fick komma in fick säga hur många muggar man ville köpa, max 6 st, och så fick man "biljetter" och kunde gå till kassan och hämta muggarna. Dvs inga vassa armbågar eller kaos vid hyllorna. Fanns vakter också men de hade det lugnt:


Kön när jag lämnade:


Mina dyrgripar förpackade i lyxig karton var för sig:





Inte bara jag som är tokig, en viss Mark Levengood var också på G idag. Hans make älskar sin muggsamlande partner:






Kommentarer