Sista dagen på jobbet

Idag tjänstgjorde jag sista dagen på Bäckby vårdcentral. Nytt jobb väntar efter semestern 13/8.

Lite blandade känslor, särskilt eftersom jag har så fina kollegor och det är nog svårt att få det igen...har fått så mycket stöd efter skilsmässan från många men särskilt mina tre närmaste sjuksköterskekollegor som jag även umgås lite med på fritiden. Två av dem har varit på semester ett tag och detta är deras sista semestervecka, en av dem gick också på semseter idag. Klockan 09.25 överraskade dessa tre mig genom att komma in på mitt rum och uppvakta mig med present. Fick en muminmugg och tänk att dessa tjejer kom till jobbet på semestern för att ta en sista jobbfika med mig! Känner mig omtyckt, underbart fint gjort.


Jag bjöd på en vegansk halloncheescake och naturgodis dagen till ära. Ingen snygg bild men kakan var jättegod och den gick åt. Ingen var skeptisk trots att det är bara jag som är vegan på jobbet:


Veggoköket levererade och när jag hämtade kakan möttes jag av det här gulliga meddelandet på kartongen:

På insidan av kortet jag hade skrivit till avsked stod:



Sedan jobbade jag lite faktiskt :) hade lite inkontinensmottagning för sista gången.
Städade min arbetsplats för min efterföljare att ta över och det har väl aldrig sett så rent ut på mitt skrivbord. Inga pappershögar längre:




Som avsked lämnade jag viktig info om djurrätt på anslagstavlan:




Känns nästan som födelsedag med kort och presenter:




Kommentarer