Fjärde semesterdagen

Sedan måste man göra lite nytta ibland också. Även om det är semester eller kanske just då eftersom man sparat till 11 mattor innan man tar itu med det.

De flesta med fläckar från kattspyor
- thats the life with cats-

Har tvättmaskin i lägenheten men mattorna vill jag tvätta i tvättstugan som har kraftigare maskiner. Just mina mattor denna gång var mindre trasmattor eller bomullsmattor så de kunde gå två och två.

Apropå det så önskar jag ibland att jag kunde ha lite finare mattor ibland. Kan drömma om fluffiga ryamattor eller något annat exklusivt men det faktum att jag alltid haft katt (och ibland hund) gör att det inte är någon idé. Men det gör faktiskt inget. Jag har heller katt och trasmattor än är kattlös med snygga mattor.

Nu följer inspirerande tvättstugebilder:







Efteråt skulle mattorna torka (tog för lång tid i torkskåpet) så jag hade mattor hängandes på dörrar och alla stolarna i köket:



Abbe följde med mig hallvvägs och välkomande mig tillbaka vid varje vända:











Kommentarer