Andra semesterdagen

Ville köpa några fler assietter då de tråkiga gamla grå var så trista. Från Myrorna hittade jag fem gröna assietter, två fina tallrikar som kan tänkas passa till tex pasta och så fyra lagom stora glasfat som man kan ha till mycket, ganska små, flata med en liten kant. Till att lägga fram skivade grönsaker till frukost eller vad som helst:



Lite hungrig efter shopping ville jag äta en macka men blev besviken då caféet som jag hört ska ha vego inte kunde erbjuda mig något mer än tråkig sallad. Tog en dricka bara för att det var så varmt men den var också bara ljummen och kostade 19 kr. Trist då jag annars gillade det här stället:


Handlade förnödenheter på hemvägen, Veganwrapen kom till eftersom jag var hungrig efter att jag inte kunde spendera mina pengar på stan. Den wrapen är jättegod förutom den torra falafeln. Men allt runtomkring smakar så bra! Korsordstidningar hör till semestern:



Som grädde på moset hämtade jag hem mitt paket från Seitanfoods. Jättesnabb leverans! De säljer veganprodukter, ostar och köttsubstitut bla. Jag ville i första hand få hem vetegluten för att göra seitan, vilket är ett proteinrikt köttsubstitut man tillverkar från just vetegluten.
Beställde också hem veganska korvar, ost, kebab mm:


Milton var också nöjd men en ny kartong:



Kommentarer