Livet går vidare

Under tiden skilsmässan, som nu gått igenom hos Tingsrätten och äktenskapsskillnad har dömts, så har jag gjort lite förändringar i mitt liv. Jag befinner mig fortfarande i limbo med översvallande känslor men jag gör också förändringar som jag tror blir bättre för mig i längden.

Jag har sökt och fått nytt jobb och därmed sagt upp mig. Vårdcentral byts mot Blodcentral. Jag har fått anställning som sjuksköterska på Laboratoriemedicin på Västerås sjukhus. Börjar i mitten av augusti efter min semester.
Roligt, spännande men också lite skrämmande. Hur kommer det att bli? Kommer jag att trivas? O.s.v.
Men man måste våga för att vinna. Anledningen till detta är att jag inte helt trivs med mitt nuvarande jobb. Inte så att jag tror att något jobb alltid är roligt, utan så att jag inte trivs på riktigt. Finns för och nackdelar med alla jobb, men det känns inte som att jag hittat "mitt jobb" ännu.
Hoppas att det nya får mig att känna mig mer tillfreds. Men man vet inte förrän man provar.

Jag har också köpt en bil. Har haft tillgång till bil i flera år och tanken på att mista friheten kändes skrämmande. Vill kunna storhandla, åka på utflykter och hälsa på någon lättare eller vad som helst. Man klarar sig säkert utan bil, lite beroende hur man bor, men jag ville inte avstå det just nu. Så jag köpte en bil och det känns bra.

Har också tagit upp en gammal hobby. Traggla med tvärflöjt. Spelade på 1990-talet. Lärde mig aldrig riktigt bra då och kommer nog inte göra det nu heller men det finns en lust i mig att spela och att jag gör det hellre än bra är helt ok. Spelade till och med i en liten blåsorkester på 90-talet via Kulturskolan i Västerås. Flåsett hette vi och jag var väl aldrig någon pådrivande medlem men ändå :)









Kommentarer