Kryssning med jobbarkompisar

24/2 åkte jag på kryssning med tre sjuksköterskekompisar tillsammans med en Whiskeyklubb. Vi blev medbjudna och eftersom inte vi har whiskeyintresse så kunde vi välja vinprovning som passade oss alla bättre. Ingen av oss hade provat vin tidigare mer än att vi gillar att dricka det :)

Kl 10.30 gick den hyrda bussen från Västerås till Kapellskär. Vi fick gå ombord tidigare och möttes upp i caféet för smörgås och öl. Sedan blev det vinprovning, lite fritid, middag och shopping. En dagstur med skönt luftigt program. Lagom mycket tid för alla aktiviteter.

Grundläggande vinprovning som jag lärde mig väldigt mycket av. Två vita och tre röda som skiljde sig åt så man fick smaka skillnaderna. Jag behöver också nämna att dessa viner var säkert inte veganska och jag har inga problem med det i nuläget. Målet är att även välja vegansk alkohol i framtiden men än så länge jobbar jag på det.












Som summering så var vinerna inte i min smak. Nummer fyra var dock god. Den kan jag tänka mig att köpa.

När det gällde maten så var det lite si sådär.
Mackan och ölet i cafeet var förbeställt och det var skinka och ost. Jag frågade om jag kunde få veganskt och det var inga problem. Medans jag väntade gjordes en smörgås till mig med god paprikafyllning. Tummen upp där.

Buffén kunde ha varit mycket bättre. Först hittade jag inget vegansk. Gick med en kokt potatis på min tallrik ett tag och letade. Frågade personal som var mycket hjälpsam och visade mig runt hörnet med en del rätter som skulle passa. Jag fick mat på min tallrik men det var inte jättegott och ingen varmrätt heller. Bra försök men inte godkänt.


Kom hem med de senaste muminmuggarna i alla fall. Billigare än i land:




Kommentarer