Garnhimlen

På senare tid har mitt handarbetsintresse ökat en hel del. Förutom sockor har jag planer på att sticka tröjor, har påbörjat en kofta men fick ta paus för att garnet tog slut och för tillfället är restnoterat, har börjat på en sjal, planerar att virka mandaladukar och en filt plus alla olika idéer på sockor. Kommer nog aldrig att överge sockorna, de är lätta och snabba att sticka och går att variera i det oändliga.

Mina senaste sockor blev klara i söndags. De är stickade i Alpakka Strompegarn från Sandnes garn på stickor 3,5 mm. Gick åt 100 gr garn. 




Sedan har jag fått hem en hel del garner till mina kommande projekt. Halva nöjet är faktiskt att köpa garn, planera, kombinera färger och drömma. 



Har tänkt att sticka en tröja i dessa färger från Novita 7 bröder. Grunden är grå med ränder i cyklamen och mossgrönt:


Dessa garner är Novita Nalle Taika och kommer nog att bli sockor:


Mellanraggi blir det nog knästrumpor av så småningom:


Viking nordlys har jag redan börjat sticka en sjal av:



Sedan bomullsgarn, Novita Kartano och Huvila, som jag ska virka dukar av och kanske glasunderlägg eller annat:












Kommentarer