Vårfredag

Vilket härligt soligt kyligt vårväder!
Ser väldigt varmt ut med sol och blå himmel men kylan nyper lite i de bara händerna så handskarna hade varit på plats idag. Jag har varit på en anställningintervju vilket kändes världigt ovant då jag jobbat på samma ställe nu i 10 år. Alltså 10 år sen förra gången jag försökte sälja mina kunskaper och bra egenskaper :) Kanske just därför det är dags att se sig om efter något annat medan jag hinner. Visst ligger det en del ilska och besvikelse bakom också som man kan läsa om i ett tidigare inlägg.

Intervjun kändes bra, jag känner mig trygg i min yrkesroll och vet att jag har mycket att bidra med så på den fronten har jag lätt att prata för mig. Jag fick intrycket att jobbet är ganska stressigt, mest pga all registrering, dokumentering och alla olika möten. Annars känns det bara positivt. Nu får vi se om jag får det, chefen hade några intervjuer även nästa vecka så jag har konkurrens. Men jag har ju jobb nu så jag kan vänta ett tag. Har inte blivit desperat ännu :)

Annars är jag ensam ikväll, dottern har åkt till sin bror, de ska gå på fest. Mat behöver jag inte laga idag heller, lagade köttbullar i ugn med mild tomatsås igår så att de räcker idag med. Jag kan alltså bara ta det lugnt idag.




Kommentarer

  1. Oj, va roligt att du sökt ett nytt jobb! Nog för att du kommer att bli saknad på ditt nuvarande, med all den kunskap du har och för att du är omtyckt. Men, det kan ju vara uppfriskande för dig att arbeta någon annanstans. Hoppas att du hittar ett jobb i framtiden där du känner ny energi och arbetsglädje :)

    SvaraRadera
  2. Det är det jag behöver känns det som, en nystart med ny energi.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt Anu ;) Du ser du är omtyckt o klart du kommer få nytt jobb, du är otroligt duktig o trygg och kan massor, men jag kommer sakna dig massor.. kram Sophia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar