Rört på fläsket

Idag kom jag och min kompis Awat iväg till gymmet. Jag fick specialsydda övningar av en tränare utifrån mina förutsättningar och det kändes helt ok. Mina mål med träningen är viktminskning, konditionshöjning och att stärka ryggmusklerna. Jag har ganska ofta ont i ryggen, särskilt efter jobbet. För drygt ett år sen hade jag ryggskott som fick mig att vara hemma från jobbet i två veckor. Så jag behöver stärka ryggen för att den ska hålla bättre i framtiden.

Vissa övningar var jättejobbiga medan andra var helt överkomliga. Ibland kändes det som en egen övning att sätta sig tillrätta i maskinen :-)

Det var härligt att se att det åtminstone idag var väldigt blandat klientel där, allt från unga vältränade till oss lite större och så seniorer. Jag tycker om att se äldre människor som är pigga och vitala och tar hand om sin hälsa. Så önskar jag att jag blir också.

Körde 40 minuter på gymmet och simmade i 30 min på det. Kändes bara bra i kroppen men har kanske träningsvärk imorgon. Och har jag inte det ska jag köra lite hårdare nästa gång.




Kommentarer