Idag är en bra dag

Idag har jag tillbringat en heldag i Stockholm. Jag har träffat kirurg, anestesiläkare och dietist samt lämnat blodprov och EKG. Idag skulle mitt fortsatta liv avgöras. Så viktigt kändes det faktiskt, och jag ska erkänna att jag var nervös innan. Jag var nervös att få ett nej.

Men jag fick ett ja! Jag är välkommen för en Gastric Bypass-operation på Sophiahemmet 3/12. Förstår ni att det är endast 24 dagar kvar och jag har väntat i två år och fem månader! Äntligen kan jag sluta vänta i ovisshet. Nu blir det av!

Jag känner mig fullkomligt trygg med de människorna jag träffade. De utstrålade kunskap, erfarenhet och värme. Jag lämnar mig gärna i deras händer. Går något fel så må det ske men jag känner mig inte alls orolig nu.

Jag ska "börja flyta" dvs börja med en LCD  (Low Calory Diet) på måndag och på operationsdatumet ska jag ha gått ner 4-5 kilo i vikt.

Jag träffade också en trevlig tjej som jag fått kontakt med i en GBP-grupp på internet som också skulle ha inskrivningsmöte på Sophiahemmet just idag. Så vi sågs på centralen och gjorde sällskap både före och efter. Fikade tillsammans innan mitt tåg skulle gå. Tack för sällskapet Veronika!









Kommentarer