Andra veckan med flytande

Nu har jag klarat en dryg vecka utan att äta något. Det är påfrestande för psyket och jag är hungrig ofta. Men det går. Med målet i sikte och inte alltför långt borta så är det ju inga problem att klara det. Jag har tillåtelse att även dricka buljong vilket räddat mig ibland. Dessutom får jag äta lite grönsaker, isbergssallad, tomat och gurka och det har jag gjort ett par gånger. Hoppas bara att tiden inte ska snigla sig fram som förra veckan...

Jag gick ner 2,4 kilo första veckan. Vägde mig nyss och "kollade läget", fast jag officiellt väger mig en gång i veckan, och nu visade vågen -3,3 kilo. Så dieten ger ju effekt helt klart.

Igår kväll satt jag och kollade på operationsfilmer så att jag nu vet hur det kan se ut irl :-) Väldigt intressant men lite mer "köttigt" än vad man föreställer sig.

Här en film från en gastric bypassoperation:
mms://wwwv1.orebroll.se/kir/stepbysteplgbp.wmv

Och för den som inte gillar att se operationer en animerad film om hur GBP går till:
http://www.youtube.com/watch?v=l4vREUUv9Lw&feature=colike


Kommentarer