Min vän Therese

Har haft en så bra dag idag.
Min vän Therese och jag hade bestämt att hon skulle komma hem till mig så att vi fick prata lite om hur sommaren varit, hur det går med våra respektive jobb mm. Therese och jag är fd jobbarkompisar. Hon jobbade med mig på "lungan" i tre år 2009-2012 och vi jobbade nästan alltid ihop på nattschemat. I somras slutade hon att jobba hos oss för ett annat arbete.

Therese och jag hade en mycket bra arbetsrelation som utvecklades till vänskap allt eftersom tiden gick. Det är så lätt att prata med henne! Privata saker som jag inte berättar för vem som helst har jag lätt kunnat dela med Tessan. Och jag tror att hon känner ungefär likadant med mig. Det var verkligen jättetråkigt när hon ville gå vidare till nytt jobb i somras men samtidigt vill jag ju att hon ska trivas och ha det bra så ur den aspekten var det mest positivt.

Så idag har vi ätit sushi till lunch och tagit igen tiden sen i juni. Det var ett jättefint möte med en vän.




Kommentarer