Jobbet

Nu har vintern kommit, 6 minusgrader och pudersnö. Jag är så ovan vid detta nu efter den milda hösten att jag frös rejält trots vinterjacka, halsduk och vantar.

Idag har jag suttit på expeditionen och svarat på telefonsamtal och mail från blodgivare. Det handlar ofta om ombokningar av tider eller frågor om karens, regler eller liknande. Skriver remisser till vårdcentral om en givare har högt blodtryck, eller en internremiss till vår läkare om det dyker upp frågor som kräver medicinsk bedömning på läkarnivå. Sen tar jag hand om inkommande post, blodprovssvar, skickar sms-påminnelser och annat administrativt.

Det var en lugn dag, oftast är fredagar lugna. Så jag hann planera lite inför trailerpasset på måndag. Då står vi vid Magneten på Finnslätten och jag hann börja packa ner saker vi behöver ha med oss. Kollade också upp var trailern står så att vi ska hitta, jag kommer att få köra bilen då mina två kollegor som ska med inte alls känner till Västerås. Den ena bor i Surahammar och den andra i Köping. Skönt att ha lite koll så att det inte blir stressigt på måndag morgon.

Så här ser expeditionshörnan ut:




Igår på kursen i Borlänge fick vi deltagare en väska som jag tycker är jättefin. Den var pimpad med reflex och en pin. Reglerbar axelrem. Väldigt enkel men rymmer det jag behöver ha med mig, plånbok, min lilla necessär med nödvändiga grejer, snusdosan och matlådan. Testade den som jobbväska idag och det funkade:







Kommentarer