Vi skriver

Jag och min kärlek brukar regelbundet skriva ner tankar och känslor vi har för varandra. Antingen rätt upp och ner eller i diktform. Det har vi gjort sedan vi blev tillsammans. I perioder har det blivit mycket på en gång och ibland har det varit mer sporadiskt. Men skriver gör vi. Fortfarande.

Den här vackra skrev han till mig tidigare:

Den vackraste
Det finns vackra stjärnor uppe i himlen
Det finns vackra änglar nere på land
Det finns vackra själar runt omkring oss
Men den vackraste av alla håller jag i min hand

Det finns tid i livet man inte kan stoppa
Det finns saker man kan ångra att man gjort
Det finns stunder man vill leva i för alltid
Men stunderna med dig känns så oändligt stort

- Om min själs frände bara kan förstå
Om hon en gång kunde känna mitt inre
Om hur mitt hjärta slår för henne
Och aldrig blir till ett minne

Kommentarer