Oktoberfredag

Idag har jag varit ledig. Har en ledig fredag på sju veckor dvs inarbetad tid. Väldigt skönt att få en längre helg emellanåt.
Idag använde jag en del av min sovmorgon till att åka till tandläkaren där jag tillbringat en hel del tid i år, både planerat och akut.
Blev rotfyllning av min framtand som blev skadat i fallet i september. Tur att jag inte har tandläkarskräck för trots att jag inte har det så var det lite obehagligt...rotfyllning i all ära men just i en redan öm framtand så var det särdeles tråkigt när bedövningen släppte.
Men nu är det gjort och fortsatta behandlingar planeras de kommande två veckorna.

Efteråt så var kärleken och jag och handlade och nu har vi precis ätit lite grillat och hemgjord potatisgratäng. Eftersom det var länge sedan jag publicerade en matbild så måste jag ta igen skadan här och nu:


Med höstmörkret kommer också möjligheten att sitta i halvmörker med tända ljus. Älskar att tända ljus i massor då det ger en fin stämning i huset. Tjugosex ljus har vi tänt ikväll. Tre blockljus och tjugotre värmeljus. Inte särskilt miljövänligt! Men det gör vi som tur är inte varje kväll. Normalt kör vi med tre st.
Några av ljuskällorna ikväll:

















Kommentarer