Så mycket bättre avsnitt 2- Olle

Fick titta på avsnittet på nätet då jag jobbade i lördags. Just detta avsnitt har jag sett fram emot då jag är ett stort fan av Olle Ljungström sen hans solokarriär startade på 1990-talet

Han är en person som är både känd och okänd på samma gång. Han är känd i musikkretsar men inte bland allmänheten. Hans musik har blivit tolkad av andra artister redan innan tv-programmet när skivan Andra sjunger Olle Ljungström kom 2008. Det säger en del av hans storhet i musikbranchen.

Behållningen i Olles avsnitt var allt man fick veta om honom i "mellansnacken", även om jag hört allt förut, och hans reaktioner på det som skedde.

Mitt betyg på framförandena:

Magnus Uggla +++
Maja ++
Darin +++
Pugh ++
Miss Li +++ (+)
Sylvia +

Känner mig lite snål med betyget men jag tyckte inte att någon tolkning var så där riktigt bra. Inte ens Magnus Ugglas som blev så hyllad. Den kunde varit riktigt bra men jag gillade inte att han skrivit egen text i så hög grad eftersom det hela ändå går ut på att tolka en annan artist på sitt sätt, inte att ta låten och göra om den nästan helt. Sen skriksjunger Magnus lite för mycket vilket varken passade låten eller lät bra. Men i ärlighetens namn är skivversionen, som går att lyssna på på spotify, bättre. Den kan jag ev börja gilla när jag lyssnar mer på den.

Foto från internet


Kommentarer