Bullterriern Berta

Hittade gamla bilder på mig och Berta som jag gärna lägger upp här.

Berta var alltså en bullterrier som blev min första hund år 2000. Hon kom från kennel Buffalo Bull's i Hallstahammar och var från deras allra första bullterrierkull.

Uppfödaren Margaretha Häll är en så härlig person att vi blev vänner och jag tror att hon är det med de allra flesta av sina valpköpare eftersom hon har ett så stort hjärta och vill finnas till för alla sina valpar och deras människor.

Buffalo Bull's Big Bertha var min första hund och hon var väldigt underbar, personlig, charmig och också krävande men på ett bra sätt. Tyvärr kunde jag inte ha kvar henne utan hon flyttade till ett nytt hem när hon var ung. Uppfödaren stöttade mig genom alla faser och det var hon som hittade ett lämpligt hem där Berta fick stanna tills hon avslutade sina dagar.

Det var en stor sorg för mig när jag inte kunde ha henne kvar men jag vet att hon fick det bra i det nya hemmet och jag har kunnat följa henne under alla år. Hon fick bla valpar hos sin uppfödare och jag var där och fick träffa Berta och de nio valparna. Hon fick leva ihop med en bullekompis och hade troligen ett bättre liv än vad jag kunnat erbjuda henne när hon dog förra året 10 år gammal.



Berta och jag sover:


Ung Berta:




I ett utställningstält:




Berta med syster Agnes:



Sittstil:



Sovstil:



Chillar:




Kommentarer