Påskhelgen

Inte så mycket firande av Jesus död och uppståndelse, men fyra lediga dagar.

I fredags tittade jag på film hemma med mina söner. Vi åt tortillas med pulled Oupf. Vi såg "A star is born" med Bradley Cooper och Lady Gaga som huvudrollsinnehavare.

Förväntningarna från mig var superstora, väntade mig en film med betyget 5/5 men den får 3,5/5. Alltså en jättebra film men mina förväntningar blockerade nog mig. Men definitivt en bra film.

Härligt att umgås med delar av sin avkomma också, pratade i telefon med den som inte kunde närvara 💓, det var nog det allra bästa med kvällen.

Planterade penséer både till pappa och mig:




Annars å har jag bakat bröd. Recept från Mette Ankarloo från boken Bröd - enklare godare & smartare.

Visst ser det ut som när man gör bullar; kavla ut och rulla. Men det blev inte bullar utan gott bröd.







Jag har också varit råttvakt. En fd kollega från vårdcentralen skulle på påsksemester och jag tog hand om damerna. Två mycket mjuka och trygga råttor:


Det var ett rent nöje att ta hand om damerna men ändå ville de tacka mig med en blomma och Prosecco. Tack :)



Grillat marinerad tofu och grönsaker. Åts med en potatissallad. Försöker hitta grillningens tjusning nu när jag inte äter kött och det går bra:




Virkat också, sjalen börjar arta sig:



Också städat i min lilla trädgård:



Kommentarer