Soffmontering

Idag var mina söner här och monterade ihop min soffa i gästrummet. Det är en identisk soffa som jag har i vardagsrummet och det behövs lite muskelkraft från åtminstone två pers för att kunna tippa den lite hit och dit.

Jag var med i början och rev upp kartonger och instruerade, som jag brukar vilja göra som en människa med ett visst kontrollbehov :)
Men de klarade det så bra själva så jag överlät det åt dem och började fixa lite mat och komma med glada tillrop. Ganska glad över att slippa lägga mig i. Lite ont i ryggen har jag också två intensiva dagar på blodtrailern.


Efter ett tag skojade vi om den självklara fördelningen som uppstod av sig själv, ingenjören sitter med ritningen och den som brukar sköta jobbet monterar :)
Jag frågade om min roll och den var ju projektledaren som hade tidigare erfarenhet av att montera ihop en likadan soffa, jag kunde ju bidra med mitt speciella kunnande om tidigare erfarenhet samt att plåstra om om någon skulle klämma sig...



 Milton var med som tillsynsansvarig:






Färdigt! Tack killar!


Rummet blev ganska mysigt till slut:


Och i soffan bor nu babianen Orvar - som inte äter korvar och Lisen - den lilla grisen:





Kommentarer

  1. Fint det blev och sådan tur att du har så fina söner som hjälper sin mamma med en hjälpande hand

    SvaraRadera

Skicka en kommentar