Halvvägs

Nu har jag äntligen gått ner halva övervikten. Det vill säga 30 kilo. Och det har tagit sju månader. Just nu går det sakta och jag står still i flera veckor för att sedan helst plötsligt skutta ner ett kilo. Och det verkar inte spela någon roll vad jag äter.

Jag är intresserad av att se om mer regelbundna matvanor har en positiv betydelse för viktminskningen. Så nu när jag jobbar dag så får jag se om det blir någon skillnad. Mattiderna är definitivt mer regelbundna än när jag jobbade natt.

OM jag fortsätter gå ner som hittills så når jag min målvikt om 6 månader. Kan dock tänka mig att det går långsammare i slutet.

Men det viktiga för mig är inte siffrorna på vågen utan hur jag mår. Redan nu mår jag så mycket bättre att om viktminskningen skulle sluta här så skulle jag tycka att operationen är lyckad. Visst, innerst inne skulle jag önska att gå ner mer, men jag har redan fått så mycket bättre livskvalité att jag inte kan begära mer. Det som kommer är en bonus.

LilySlim Weight charts

Kommentarer