Svart på vitt

Skrev på nya anställningskontraktet idag. Visserligen hade lönen kunnat vara någon tusenlapp högre för att jag skulle kunna vara supernöjd men då bör man betänka att jag fick en löneförhöjning med 4800 kronor/månad. För att få motsvarande höjning där jag jobbar nu skulle jag behöva jobba i ca 20 år till och förhoppningsvis uppnå det precis innan pensionen. Jag kommer att få jobba dagtid mån-fre och var sjunde helg. Helgdagar som infaller mån-fre jobbar vi men pusslar lite med varannangångs-principen oss sjuksköterskor emellan. Dvs om man jobbar julen så får man vara ledig nyår.

Jag vet att allt inte är guld och gröna skogar någon annanstans heller. Mitt nya jobb har sina dåliga sidor och det kan finnas andra skäl än naturlig avgång för att de som jobbat där innan mig slutat. Men jag är mer än redo att byta nackdelarna som finns på mitt nuvarande jobb till helt andra nackdelar. Kanske handlar det om rätt man på rätt plats och hur det än är så har jag förstått att min plats inte längre är på lungavdelningen.






Kommentarer

Skicka en kommentar