Mat och vikt


Uppdatering angående maten och vikten. Jag mår utmärkt och det fungerar att äta allt jag testat hittills. Även pepparkaka och choklad. Dessa har jag ätit för att testa eftersom det fanns hemma, något sug efter onyttigt har jag inte fått än i alla fall. Fick en dumpning på frukostvälling den första veckan men det kan ju vara så att jag skulle kunna tåla den nu. I min värld är i alla fall choklad värre än välling men jag vet inte, ibland kanske ens mage har en annan åsikt.

Jag har märkt att jag har en tendens att må illa lättare än förut och då blir det i samband med måltid. Jag kan ibland känna medan jag äter att jag måste sluta äta pga illamående. Det är inget stort problem i den här omfattningen, lite tråkigt bara då det aldrig är kul att må illa.

Jag har svårt att få i mig sex mål om dagen, kan känna hunger ibland men inte tillräckligt ofta. Det skrev jag om i ett tidigare inlägg. Försöker äta efter klockan men det kan slinka iväg en timme eller så för mycket mellan måltiderna, dessutom så går jag inte upp extra tidigt för att hinna äta. Jag vill leva som vanligt så mycket som det går och då ingår inte att ställa klockan när man är ledig för att kunna äta. Vikten har stått nästan still i ett par veckor men när jag blev mer strikt med att äta oftare och även att äta standardprodukter istället för lätta alternativ märkte jag att minskningen tog bättre fart. Jag har efter operationen gått ner fyra kilo det gör i genomsnitt 1 kg i veckan. Men som sagt så har det blivit 3 kg en vecka och bara 1 hg en annan vecka, väldigt varierande.

Jag känner mig nöjd med den takten och tänk bara, skulle det fortsätta med ca ett kg i veckan så skulle jag nästan nå mitt mål om ett år.

Kommentarer