Lång jobbhelg

Äntligen är den långa arbetshelgen avklarad. Vi hade mycket att göra på jobbet och som grädde på moset var lördagsnatten en timme längre också på grund av omställningen till normaltid eller vintertid. Ni kan ju ana hur det känns när man sitter på jobbet och läntar efter morgonen och klockan går bakåt :-)


Det hade varit något så när okej om man fått betalt för den timmen men det får vi inte tyvärr.

Nu två nätter ledigt och sen två nätter jobb igen. Blev dock väckt idag av telefon från jobbet med förfrågan om jag kunde jobba tisdagnatten också men jag var tvungen att tacka nej. Det finns gränser för vad min gamla kropp orkar med.

Måste försöka röja upp lite här hemma nu, hemmet har en tendens att förfalla under helgerna jag jobbar, orkar inte städa då helt enkelt utan det är bara jobba, sova, äta, jobba, sova, äta osv

Fick en en fråga på Facebook angående det här med att vi får jobba en timme extra utan betalning - vad säger facket? Ingen aning faktiskt. Var trogen medlem redan under min studietid men efter den misslyckade strejken 2008, som för övrigt startade på lungavdelningen i Västerås, så har jag inte haft något förtroende för Vårdfacket. Känner inte att det gör något för oss sjuksköterskor utan de är ganska handlingsförlamade när det gäller och jag vill inte ge dem en ganska kännbar månadspeng som bara verkar gå till administraton av facket snarare än till oss som betalar för att få bättre arbetsvillkor.


Kommentarer