Mycket på tv

I höst här det mycket bra på tv och just nu i oktober många seriepremiärer som intresserar mig.

Redan nu följer jag Project Runway Sverige, Kockarnas kamp, Hela sverige bakar och naturligtvis miniserien Torka aldrig tårar utan handskar som jag skrivit om för några inlägg sedan.

Project Runway har jag följt den amerikanska versionen av i alla sverigesända säsonger och det är mycket underhållande och imponerande. Och det trots att jag inte syr själv. Den svenska versionen är mycket lik den amerikanska. Dock har jag lite svårt för den svenska programledaren Sofi Fahrman och mentorn Rohdi Heintz som ju inte alls kommer i närheten av Heidi Klum eller Tim Gunn i peronlighet eller pondus. Särskilt Tim Gunn har blivit min nya idol efter den här seriens amerikanska version. Jag är lite kär i den stilige mysfarbrorn.

Kockarnas kamp och Hela sverige bakar följer jag för att jag är väldigt förtjust i att laga mat och framför allt att titta på när andra lagar mat. Väntar på Sveriges mästerkocks nästa säsong med iver.

Sen ser jag fram emot två premiärer nästa helg (synd bara att jag jobbar då och inte kan se dem när de sänds utan får efterkolla), nämligen Så mycket bättre och Allt för Sverige. I så Mycket bättre medverkar min stora idol Olle Ljungström och jag kan knappt vänta. Allt för Sverige älskade jag förra säsongen och har därför höga förväntningar på denna omgång.

Så det verkar bli en del tv-tittande framöver.

Kommentarer